A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: Y
A(z) Y sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 300 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) Y jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) Y indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) Y sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 300 km/h-ig.
Gumiabroncs felniátmérő: R20
A(z) R20 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R20 abroncs pontosan egy 20 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R20 gumikat gyakran használják 20-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R20 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R20 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
GT Radial
A GT Radial autógumigyár még 1951-ben került megalakításra –
Gajah Tunggal néven. Ekkor még csak kerékpárgumikat, illetve gumibelsőket
készített a cég, de miután 1981-ben kooperációba kezdtek a japán Yokohama
céggel, a GT Radial megkezdte az első diagonál típusú gumiabroncsok gyártását,
amelyeket a vállalat nem csak személygépkocsikhoz, hanem teherszállító
járművekhez is készített. A nagy változásra aztán 1989-ben kerül sor, amikor a
GT Radial a folyamatos technológiai újítások által megkezdi az első radiál
típusú abroncsok gyártását is.
A gyár tehát a kilencvenes évek elejéig nem sok technológiai
innovációt szolgáltatott az iparnak, de 1990-től minden megváltozott, miután
megvették a GT Petrochem vegyipari üzemet, aminek köszönhetően olyan új
anyagokat kísérletezhettek ki, amelyek által gumírozott kordszöveteket és
nylonszálakat is tudtak alkalmazni gumiabroncsaikban. Miután globálisan is
versenyképessé váltak az új technológiákkal, 1994-től Európában és Amerikában
is kaphatóvá válnak a GT Raidal abroncsai, miután mind az Európai Uniótól, mind
az Egyesült Államoktól megkapja a gyártó a szükséges minőségi bizonyítványt.
A cég ettől a ponttól egyre nagyobb figyelmet fordít a
folyamatos fejlesztésekre és megújulásra, ezáltal a GT Petrochem vállalatra
támaszkodva megkezdik az első szintetikus gumik gyártását. A GT Radial életében
a következő nagy fordulópont 1997-ben következik be, amikor sikerül
megállapodniuk az olasz Pirellivel, majd 2004-ben a Michelinnel is arról, hogy
segítenek egymásnak a technológiai fejlődésben, illetve a forradalmi ötletek
megvalósításában. A GT Radial az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő
autógumikra szakosodott vállalkozása, amit mi sem bizonyít jobban más, minthogy
a kilencvenes évek eleje óta több mint 100 millió gumit adtak el világszerte.