Üzemanyag-takarékosság: C
A(z) C üzemanyag-takarékossági osztály azt jelzi, hogy az abroncs gördülési ellenállása milyen mértékben befolyásolja az autó fogyasztását. A(z) C osztályú gumik kisebb ellenállással gördülnek, így kevesebb energiát használnak. Ez közvetlen hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására. A jobb üzemanyag-hatékonyság nemcsak gazdaságosabb működést, hanem alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A(z) C osztály gyakran megtalálható korszerű, környezetbarát járműveken. Egy jó energiahatékonyságú abroncs használata hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet. A gumiabroncs EU-címkéje segíti a vásárlót ebben a döntésben. A(z) C osztály az egyik legjobb választás lehet gyakori, hosszabb utakon közlekedők számára. A gördülési ellenállás csökkentésével nő a hatótáv is elektromos járművek esetén. A(z) C jelölésű abroncs tehát pénzügyi és környezetvédelmi előnyt is biztosít.
Sebességindex: W
A(z) W sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 270 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) W jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) W indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) W sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 270 km/h-ig.
Nedves tapadás: A
A(z) A osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) A besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) A osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) A gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) A besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: A (67)
A(z) 1 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: ≤ 68 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 1 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) ≤ 68 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 1 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
Gumiabroncs szélesség: 195 mm
A gumiabroncs 195 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 195 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 195 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 195 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 45%
A(z) 45%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 45%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 45% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 45%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 45%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. A(z) 45%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R16
A(z) R16 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R16 abroncs pontosan egy 16 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R16 gumikat gyakran használják 16-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R16 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R16 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Yokohama
A Yokohama az egyik legnépszerűbb és legrégebbi japán
gumiabroncsgyártó. A cég az első autógumikat 1919-ben kezdte el gyártani
Hirunamában létesített első gyártókomplexumában. A Yokohama az első években
leginkább arra törekedett, hogy az innováció és az új ötletek helyett minél
nagyobb szegmensét tudja lefedni az akkori japán piacnak, ezáltal az 1950-es
évekig bár a minőségre folyamatosan odafigyeltek, innovatív technológiákkal nem
álltak elő.
A második világháború utáni változásoknak köszönhetően
azonban létrehozták első kutatási központjukat, ami gyökeresen megváltoztatta a
Yokohama álláspontját, ezáltal a mai napig az élen járnak a gumigyártás
újdonságai tekintetében. Példának okáért ők voltak az elsők, akik Japánon belül
tömlő nélküli abroncsot készítettek, de 1957-ben szintén elsőként vezették be
az ottani piacra a szintetikus anyagból készült abroncsot. 1958-ben a Yokohama
bemutatta az ország első kordszálas gumiját is, majd 1967-ben az első radiál
gumiabroncsok gyártása is megkezdődött. 1969-ben, nem sokkal a Toyo sikeres
terjeszkedése után a Yokohama is megvetette a lábát az Egyesült Államokban,
miután megnyitották első saját gyárukat Los Angeles-ben.
A cég ezt követően még nagyobb figyelmet fordított az
újdonságokra, amihez előbb egy új kutatóközpontot is létrehoztak. 1977-ben
ennek köszönhetően sikerült megalkotniuk a világ addigi legnagyobb ipari
gumiabroncsát, de 1981-től a világ első tömlő nélküli teherabroncsát is
elkészítették. A Yokohama kapta meg továbbá elsőként a japán gumiabroncsgyártók
közül 1995-ben az ISO9001 minősítést, aminek köszönhetően a cég termékei
világszerte egyre nagyobb elismerést vívtak ki maguknak. A cég ma elsődlegesen
személyautókhoz készít nagyon megbízható, minőségi és középkategóriás
gumiabroncsokat, amelyeket 2006 óta a WTCC versenysorozatban is használnak.