A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: Q
A(z) Q sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 160 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) Q jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) Q indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) Q sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 160 km/h-ig.
Gumiabroncs felniátmérő: R16
A(z) R16 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R16 abroncs pontosan egy 16 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R16 gumikat gyakran használják 16-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R16 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R16 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
Yokohama
A Yokohama az egyik legnépszerűbb és legrégebbi japán
gumiabroncsgyártó. A cég az első autógumikat 1919-ben kezdte el gyártani
Hirunamában létesített első gyártókomplexumában. A Yokohama az első években
leginkább arra törekedett, hogy az innováció és az új ötletek helyett minél
nagyobb szegmensét tudja lefedni az akkori japán piacnak, ezáltal az 1950-es
évekig bár a minőségre folyamatosan odafigyeltek, innovatív technológiákkal nem
álltak elő.
A második világháború utáni változásoknak köszönhetően
azonban létrehozták első kutatási központjukat, ami gyökeresen megváltoztatta a
Yokohama álláspontját, ezáltal a mai napig az élen járnak a gumigyártás
újdonságai tekintetében. Példának okáért ők voltak az elsők, akik Japánon belül
tömlő nélküli abroncsot készítettek, de 1957-ben szintén elsőként vezették be
az ottani piacra a szintetikus anyagból készült abroncsot. 1958-ben a Yokohama
bemutatta az ország első kordszálas gumiját is, majd 1967-ben az első radiál
gumiabroncsok gyártása is megkezdődött. 1969-ben, nem sokkal a Toyo sikeres
terjeszkedése után a Yokohama is megvetette a lábát az Egyesült Államokban,
miután megnyitották első saját gyárukat Los Angeles-ben.
A cég ezt követően még nagyobb figyelmet fordított az
újdonságokra, amihez előbb egy új kutatóközpontot is létrehoztak. 1977-ben
ennek köszönhetően sikerült megalkotniuk a világ addigi legnagyobb ipari
gumiabroncsát, de 1981-től a világ első tömlő nélküli teherabroncsát is
elkészítették. A Yokohama kapta meg továbbá elsőként a japán gumiabroncsgyártók
közül 1995-ben az ISO9001 minősítést, aminek köszönhetően a cég termékei
világszerte egyre nagyobb elismerést vívtak ki maguknak. A cég ma elsődlegesen
személyautókhoz készít nagyon megbízható, minőségi és középkategóriás
gumiabroncsokat, amelyeket 2006 óta a WTCC versenysorozatban is használnak.