A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Üzemanyag-takarékosság: C
A(z) C üzemanyag-takarékossági osztály azt jelzi, hogy az abroncs gördülési ellenállása milyen mértékben befolyásolja az autó fogyasztását. A(z) C osztályú gumik kisebb ellenállással gördülnek, így kevesebb energiát használnak. Ez közvetlen hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására. A jobb üzemanyag-hatékonyság nemcsak gazdaságosabb működést, hanem alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A(z) C osztály gyakran megtalálható korszerű, környezetbarát járműveken. Egy jó energiahatékonyságú abroncs használata hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet. A gumiabroncs EU-címkéje segíti a vásárlót ebben a döntésben. A(z) C osztály az egyik legjobb választás lehet gyakori, hosszabb utakon közlekedők számára. A gördülési ellenállás csökkentésével nő a hatótáv is elektromos járművek esetén. A(z) C jelölésű abroncs tehát pénzügyi és környezetvédelmi előnyt is biztosít.
Sebességindex: H
A(z) H sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 210 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) H jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) H indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) H sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 210 km/h-ig.
Nedves tapadás: A
A(z) A osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) A besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) A osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) A gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) A besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: B (71)
A(z) 2 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: 69–71 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 2 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) 69–71 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 2 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
Gumiabroncs szélesség: 215 mm
A gumiabroncs 215 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 215 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 215 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 215 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 55%
A(z) 55%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 55%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 55% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 55%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 55%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. dvo A(z) 55%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R17
A(z) R17 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R17 abroncs pontosan egy 17 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R17 gumikat gyakran használják 17-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R17 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R17 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Bridgestone
A Bridgestone a világ egyik legnagyobb és legismertebb
gumiabroncsokat gyártó vállalata, amelyet 1931-ben alapítottak Japánban. A
Bridgestone kifejezés is egy japán szóból, az alapító, Isibasi Sódzsiró
családnevéből származik, ami angolul kőhidat jelent, így kapta szabad
fordításban az általa megálmodott márka a „bridgestone” nevet. A cég ma már
világszerte ismert és elismert, így globálisan 24 országban, több mint 140
helyszínen folyik az abroncsok gyártása. A 2009-es adatok alapján a Bridgestone
– elsősorban a sportban való részvétel miatt – a legnagyobb gumigyártójaként
volt számon tartva, amivel olyan nagy neveket hagyott maga mögött, mint a
Michelin, a Continental vagy a Pirelli.
A Bridgestone gyáraiban készülnek a főként Amerikában
népszerű Firestone, illetve Dayton abroncsok is. A cég hatalmas népszerűségét
nem csak minőségi abroncsainak köszönheti, hanem annak is, hogy évtizedek óta a
hamisíthatatlan japán mentalitással dolgoznak, ezáltal még az sem tántorította
el őket, hogy a második világháborúban a Bridgestone központi gyárát 1945-ben
teljesen lebombázták, így értékes papírok, tervek és prototípusok is
megsemmisültek. Szerencsére azonban a Jokohamában található üzem épen maradt,
így a gumikészítés egy kis visszaeséssel ugyan, de zavartalanul
folytatódhatott.
A gyártó a világháború után aztán rengeteg újdonsággal vívta
ki ismét tiszteletét a piacon, ezáltal a Bridgestone volt az első, aki 1951-ben
alkalmazta a gumigyártásban a műselyem kábelt, de 1959-ben például ők voltak az
elsők, aki nejlont alkalmaztak egy gumiabroncsban, ami olyan nagy és szerencsés
újításnak tűnt, hogy később egy gyárat is felépítettek az új technológiához. A
cég azóta is élen jár a prémium kategóriás abroncsgyártásban, amelyekre a magas
ár mellett a kiemelkedő megbízhatóság és élettartam a jellemző.