A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Üzemanyag-takarékosság: C
A(z) C üzemanyag-takarékossági osztály azt jelzi, hogy az abroncs gördülési ellenállása milyen mértékben befolyásolja az autó fogyasztását. A(z) C osztályú gumik kisebb ellenállással gördülnek, így kevesebb energiát használnak. Ez közvetlen hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására. A jobb üzemanyag-hatékonyság nemcsak gazdaságosabb működést, hanem alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A(z) C osztály gyakran megtalálható korszerű, környezetbarát járműveken. Egy jó energiahatékonyságú abroncs használata hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet. A gumiabroncs EU-címkéje segíti a vásárlót ebben a döntésben. A(z) C osztály az egyik legjobb választás lehet gyakori, hosszabb utakon közlekedők számára. A gördülési ellenállás csökkentésével nő a hatótáv is elektromos járművek esetén. A(z) C jelölésű abroncs tehát pénzügyi és környezetvédelmi előnyt is biztosít.
Nedves tapadás: C
A(z) C osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) C besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) C osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) C gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) C besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: B (70)
A(z) 2 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: 69–71 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 2 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) 69–71 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 2 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
Gumiabroncs szélesség: 155 mm
A gumiabroncs 155 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 155 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 155 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 155 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
GT Radial
A GT Radial autógumigyár még 1951-ben került megalakításra –
Gajah Tunggal néven. Ekkor még csak kerékpárgumikat, illetve gumibelsőket
készített a cég, de miután 1981-ben kooperációba kezdtek a japán Yokohama
céggel, a GT Radial megkezdte az első diagonál típusú gumiabroncsok gyártását,
amelyeket a vállalat nem csak személygépkocsikhoz, hanem teherszállító
járművekhez is készített. A nagy változásra aztán 1989-ben kerül sor, amikor a
GT Radial a folyamatos technológiai újítások által megkezdi az első radiál
típusú abroncsok gyártását is.
A gyár tehát a kilencvenes évek elejéig nem sok technológiai
innovációt szolgáltatott az iparnak, de 1990-től minden megváltozott, miután
megvették a GT Petrochem vegyipari üzemet, aminek köszönhetően olyan új
anyagokat kísérletezhettek ki, amelyek által gumírozott kordszöveteket és
nylonszálakat is tudtak alkalmazni gumiabroncsaikban. Miután globálisan is
versenyképessé váltak az új technológiákkal, 1994-től Európában és Amerikában
is kaphatóvá válnak a GT Raidal abroncsai, miután mind az Európai Uniótól, mind
az Egyesült Államoktól megkapja a gyártó a szükséges minőségi bizonyítványt.
A cég ettől a ponttól egyre nagyobb figyelmet fordít a
folyamatos fejlesztésekre és megújulásra, ezáltal a GT Petrochem vállalatra
támaszkodva megkezdik az első szintetikus gumik gyártását. A GT Radial életében
a következő nagy fordulópont 1997-ben következik be, amikor sikerül
megállapodniuk az olasz Pirellivel, majd 2004-ben a Michelinnel is arról, hogy
segítenek egymásnak a technológiai fejlődésben, illetve a forradalmi ötletek
megvalósításában. A GT Radial az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő
autógumikra szakosodott vállalkozása, amit mi sem bizonyít jobban más, minthogy
a kilencvenes évek eleje óta több mint 100 millió gumit adtak el világszerte.