Téli gumi Méret:
255/45 R18
Terhelés:
103
Sebesség:
V
Jelölések: Tulajdonságok:
Erősített oldalfal
73 400 Ft
Cikkszám: 20091697
A termék jelenleg nem elérhető.
Készlet és szállítási információ
A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: V
A(z) V sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 240 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) V jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) V indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) V sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 240 km/h-ig.
Gumiabroncs magasság / per arány: 45%
A(z) 45%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 45%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 45% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 45%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 45%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. A(z) 45%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R18
A(z) R18 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R18 abroncs pontosan egy 18 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R18 gumikat gyakran használják 18-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R18 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R18 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Nokian
Finnország legismertebb és legrégebbi autógumi-gyártója,
avagy a Nokian már az 1900-as évek eleje óta foglalkozik gumitermékek
készítésével, de az iparág legtöbb cégéhez hasonlóan ők is 1925-től szakosodtak
a gumiabroncsokra. A Nokian célja az volt, hogy a lehető legmasszívabb,
rendkívül kopásálló gumikat készítsenek, amelyek nagyszerűen megállják a
helyüket a rendkívül rossz finn útviszonyok között. Abban az időben ugyanis az
ország infrastruktúrája még nagyon rossz volt, ezáltal szinte mindenhová földes
utak vezettek, így a Nokian gumiabroncsokat nagy ellenálló-képességgel
vértezték fel, így mindmáig nagy népszerűségnek örvendenek az olyan országokban
– például hazánkban is –, ahol az útviszonyok nem kielégítőek.
Mivel Finnországban nagyon sok a hó, ezért a Nokian
lényegében rákényszerült arra, hogy olyan gumiabroncsokat készítsenek, amelyek
a hidegben is megállják a helyüket. Ezért 1934-ben a gyártó elsőként dobott
piacra téli gumikat, amelyek erős profilbütykökkel voltak felszerelve, és mai
változataikhoz képest elég fejletlenek voltak, de már így is jobb eredményeket
értek el a téli útviszonyok tekintetében, mint nyári társaik. Mára a Nokian az
egyik vezető gyártó lett, ha téli gumiról van szó, amit annak is köszönhetnek,
hogy egy külön kutató- és fejlesztőközpontot állítottak fel a Sarkkör közelében
azért, hogy a legjobb és legvalóságosabb körülmények között tudják tesztelni
gumiabroncsaikat.
A Nokian mindig is nagy figyelmet fordított a múltban a
folyamatos fejlesztésekre, ezáltal nem véletlen, hogy ma már világszerte ismert
és elismert márka, évente átlagosan 10 millió abroncsot gyártanak, Finnország
mellett pedig már Oroszországban is rendelkeznek gyártóüzemmel. A Nokian téli-
és nyári gumiabroncsaival is évek óta kiváló eredményeket ér el a független
teszteken, így kategóriájának egyik legjobbja.