A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: H
A(z) H sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 210 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) H jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) H indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) H sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 210 km/h-ig.
Gumiabroncs szélesség: 225 mm
A gumiabroncs 225 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 225 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 225 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 225 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 55%
A(z) 55%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 55%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 55% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 55%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 55%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. dvo A(z) 55%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R17
A(z) R17 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R17 abroncs pontosan egy 17 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R17 gumikat gyakran használják 17-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R17 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R17 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
Run Flat (RFT, SSR)
A(z) Run Flat (RFT, SSR) jelölés defekttűrő abroncs-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) Run Flat (RFT, SSR) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) Run Flat (RFT, SSR) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) Run Flat (RFT, SSR) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) Run Flat (RFT, SSR) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Pirelli
Az olasz Pirelli a világ egyik legismertebb, és egészen
pontosan az ötödik legnagyobb gumiabroncsgyártója. Világviszonylatban 160
országban rendelkezik leányvállalatokkal és 20 országban anyavállalatokkal,
amelyekben több mint 10 ezer embernek adnak munkát. A Pirelli céget 1872-ben,
Milánó városában alapította meg Giovanni Battista Pirelli, aki ekkor még a
búváriparnak készített légzőkészülékeket, de a vállalat egyre több irányba
fejlődött, így nagy nevet szereztek a távközlési kábelek gyártásában is, de
igazán komoly hírnévre az 1950-es években tettek szert, amikor a Pirelli
belecsapott a gumigyártásba is.
Albert Pirelli, az akkori alelnök ekkor hagyta jóvá, hogy
egy külön gyár létesítése után – ami a híres milánói Pirelli-toronyházban volt
– megkezdődhessen a gumigyártás, amivel már az első próbálkozások is nagy
sikert hoztak. Ezáltal a Pirelli csakhamar beírta magát a gumigyártás
történelemkönyvébe, de igazán nagy nyomot 1974-ben hagytak, amikor szó szerint
forradalmasították a teljes gumiipart. Ekkor dobták piacra ugyanis az első
széles radiál gumiabroncsokat, amelyeket a Lancia Rally keretein belül is
indult Lancia Stratos autókra szereltek fel.
A Pirelli számára ezzel egyenes út vezetett a prémium
kategóriás gumiabroncsok piaca mellett az autóversenyzés világába is, hiszen ők
alkottak először rendkívül nagy tapadású, ám mégis sima felületű, csökkentett
oldalfalú, széles kivitelezésű és sugaras szerkezetű autógumikat. Utóbbiakat
alkalmazták egyébiránt először a ma már mindenki előtt ismert Porsche 911-en
is! Az autóversenyzés világában a mai napig a Pirelli által megálmodott
konstrukciókat használják, de a gyártó természetesen a hagyományos
személyautózás tekintetében is előállt rengeteg innovatív ötlettel a prémium
kategóriás gumiabroncsok szegmensében, amelyek mind megbízhatóságukról és
tartósságukról váltak híressé, és elsődlegesen a sportos vezetés kedvelőinek
ajánlottak.