Nyári gumi
/ Defekttűrő Méret:
275/40 R22
Terhelés:
107
Sebesség:
Y
Jelölések:
*
Tulajdonságok:
Erősített oldalfal, Defekttűrő, Peremvédős
71
dB
128 990 Ft
Cikkszám: 4170500
A termék jelenleg nem elérhető.
Készlet és szállítási információ
A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: Y
A(z) Y sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 300 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) Y jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) Y indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) Y sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 300 km/h-ig.
Nedves tapadás: B
A(z) B osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) B besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) B osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) B gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) B besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: B (71)
A(z) 2 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: 69–71 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 2 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) 69–71 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 2 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Run Flat (RFT, SSR)
A(z) Run Flat (RFT, SSR) jelölés defekttűrő abroncs-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) Run Flat (RFT, SSR) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) Run Flat (RFT, SSR) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) Run Flat (RFT, SSR) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) Run Flat (RFT, SSR) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Pirelli
Az olasz Pirelli a világ egyik legismertebb, és egészen
pontosan az ötödik legnagyobb gumiabroncsgyártója. Világviszonylatban 160
országban rendelkezik leányvállalatokkal és 20 országban anyavállalatokkal,
amelyekben több mint 10 ezer embernek adnak munkát. A Pirelli céget 1872-ben,
Milánó városában alapította meg Giovanni Battista Pirelli, aki ekkor még a
búváriparnak készített légzőkészülékeket, de a vállalat egyre több irányba
fejlődött, így nagy nevet szereztek a távközlési kábelek gyártásában is, de
igazán komoly hírnévre az 1950-es években tettek szert, amikor a Pirelli
belecsapott a gumigyártásba is.
Albert Pirelli, az akkori alelnök ekkor hagyta jóvá, hogy
egy külön gyár létesítése után – ami a híres milánói Pirelli-toronyházban volt
– megkezdődhessen a gumigyártás, amivel már az első próbálkozások is nagy
sikert hoztak. Ezáltal a Pirelli csakhamar beírta magát a gumigyártás
történelemkönyvébe, de igazán nagy nyomot 1974-ben hagytak, amikor szó szerint
forradalmasították a teljes gumiipart. Ekkor dobták piacra ugyanis az első
széles radiál gumiabroncsokat, amelyeket a Lancia Rally keretein belül is
indult Lancia Stratos autókra szereltek fel.
A Pirelli számára ezzel egyenes út vezetett a prémium
kategóriás gumiabroncsok piaca mellett az autóversenyzés világába is, hiszen ők
alkottak először rendkívül nagy tapadású, ám mégis sima felületű, csökkentett
oldalfalú, széles kivitelezésű és sugaras szerkezetű autógumikat. Utóbbiakat
alkalmazták egyébiránt először a ma már mindenki előtt ismert Porsche 911-en
is! Az autóversenyzés világában a mai napig a Pirelli által megálmodott
konstrukciókat használják, de a gyártó természetesen a hagyományos
személyautózás tekintetében is előállt rengeteg innovatív ötlettel a prémium
kategóriás gumiabroncsok szegmensében, amelyek mind megbízhatóságukról és
tartósságukról váltak híressé, és elsődlegesen a sportos vezetés kedvelőinek
ajánlottak.