A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: H
A(z) H sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 210 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) H jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) H indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) H sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 210 km/h-ig.
Gumiabroncs szélesség: 205 mm
A gumiabroncs 205 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 205 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 205 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 205 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs felniátmérő: R16
A(z) R16 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R16 abroncs pontosan egy 16 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R16 gumikat gyakran használják 16-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R16 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R16 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
Vredestein
A Vredestein egy közepes méretű, de világszerte ismert
holland gumiabroncsgyártó vállalat, amelyik már az 1900-as évek eleje óta gyárt
különböző méretű és típusú gumikat. A Vredestein csúcskategóriás, mindig friss
technológián alapuló gyártósorokon készíti termékeit, méghozzá egy olyan
felszerelt gyárban, ahol minden egy helyen történik, folyamatos
minőség-ellenőrzés mellett.
A cég 1934-ben, kalandos úton, illetve egy tragikus gyárleégést
követően kezdett el gumiabroncsokat gyártani, méghozzá az abban az esztendőben
megnyitott doetinchemi gyárban. A cégre az ezt követő évtizedek – egészen az
1970-es évekig – leginkább az útkereséssel és a terjeszkedéssel teltek, ezáltal
több új gyár megnyitása után a vállalat tulajdonjoga B.F. Goodrich kezébe
került, aminek köszönhetően a Vredestein gumiabroncsait világszerte, több mint
125 országban kezdték el értékesíteni. Miután a gumigyártás felemésztette a cég
többi részlegét, a Vredestein márkanevet egyre inkább csak a személygépkocsik,
valamint a mezőgazdasági és az ipari járművek gumiabroncsainál használták.
Ezekben az években aztán kirobbant a régóta esedékes
olajválság, aminek következtében a vállalaton belül rengeteg átalakítás
történt. 1976-ban ez odáig fajult, hogy a holland állam kénytelen volt
megvásárolni a Vredestein részvényeinek közel 50 százalékát, míg a maradék
továbbra is Goodrich tulajdonában maradt. A gyártó egészen a kilencvenes évekig
stagnált, három befektető is megvásárolta, miközben a minőség lassú ütemben, de
emelkedett. A nagy áttörés a kilencvenes évek végén következett be, amikor a
cég megállapodást kötött Giorgetto Giugirao olasz tervezővel, aki többek között
a Maserati 3200 GT és az Alfa Romeo Brera tervezését is végezte. Ez egy olyan
lépés volt, aminek köszönhetően a Vredestein addig is jó minőséget képviselő
gumiabroncsai végre megkapták a nekik járó figyelmet, így mind a mai napig
folyamatos fejlődés és megbízhatóság mellett vannak jelen a piacon.