Téli gumi Méret:
245/50 R20
Terhelés:
105
Sebesség:
V
Tulajdonságok:
Erősített oldalfal, Peremvédős
72
dB
90 290 Ft
Cikkszám: AP24550020VWPRA02
A termék jelenleg nem elérhető.
Készlet és szállítási információ
A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Üzemanyag-takarékosság: C
A(z) C üzemanyag-takarékossági osztály azt jelzi, hogy az abroncs gördülési ellenállása milyen mértékben befolyásolja az autó fogyasztását. A(z) C osztályú gumik kisebb ellenállással gördülnek, így kevesebb energiát használnak. Ez közvetlen hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására. A jobb üzemanyag-hatékonyság nemcsak gazdaságosabb működést, hanem alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A(z) C osztály gyakran megtalálható korszerű, környezetbarát járműveken. Egy jó energiahatékonyságú abroncs használata hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet. A gumiabroncs EU-címkéje segíti a vásárlót ebben a döntésben. A(z) C osztály az egyik legjobb választás lehet gyakori, hosszabb utakon közlekedők számára. A gördülési ellenállás csökkentésével nő a hatótáv is elektromos járművek esetén. A(z) C jelölésű abroncs tehát pénzügyi és környezetvédelmi előnyt is biztosít.
Sebességindex: V
A(z) V sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 240 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) V jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) V indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) V sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 240 km/h-ig.
Nedves tapadás: B
A(z) B osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) B besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) B osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) B gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) B besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: B (72)
A(z) 2 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: 69–71 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 2 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) 69–71 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 2 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
Gumiabroncs szélesség: 245 mm
A gumiabroncs 245 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 245 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 245 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 245 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs felniátmérő: R20
A(z) R20 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R20 abroncs pontosan egy 20 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R20 gumikat gyakran használják 20-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R20 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R20 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
RF (Reinforced)
A(z) RF (Reinforced) jelölés megerősített kivitel-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) RF (Reinforced) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) RF (Reinforced) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) RF (Reinforced) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) RF (Reinforced) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
XL (Extra Load)
A(z) XL (Extra Load) jelölés megnövelt teherbírás-ot jelez az abroncson. Ezt az információt az abroncs oldalán találjuk meg. A(z) XL (Extra Load) abroncs különleges tulajdonsággal rendelkezik. A használata meghatározott környezetben vagy járműtípusnál előnyös. A(z) XL (Extra Load) segít a biztonságosabb vagy kényelmesebb közlekedésben. Egyes járműveknél ez a típus kötelezően előírt. A(z) XL (Extra Load) jelölés hozzájárul az abroncs teljesítményéhez extrém körülmények között. A vásárlás során mindig érdemes figyelembe venni ezt a jelölést. A(z) XL (Extra Load) megléte vagy hiánya befolyásolhatja a jármű viselkedését. Ezen típusjelölések ismerete segít a megfelelő abroncs kiválasztásában.
Vredestein
A Vredestein egy közepes méretű, de világszerte ismert
holland gumiabroncsgyártó vállalat, amelyik már az 1900-as évek eleje óta gyárt
különböző méretű és típusú gumikat. A Vredestein csúcskategóriás, mindig friss
technológián alapuló gyártósorokon készíti termékeit, méghozzá egy olyan
felszerelt gyárban, ahol minden egy helyen történik, folyamatos
minőség-ellenőrzés mellett.
A cég 1934-ben, kalandos úton, illetve egy tragikus gyárleégést
követően kezdett el gumiabroncsokat gyártani, méghozzá az abban az esztendőben
megnyitott doetinchemi gyárban. A cégre az ezt követő évtizedek – egészen az
1970-es évekig – leginkább az útkereséssel és a terjeszkedéssel teltek, ezáltal
több új gyár megnyitása után a vállalat tulajdonjoga B.F. Goodrich kezébe
került, aminek köszönhetően a Vredestein gumiabroncsait világszerte, több mint
125 országban kezdték el értékesíteni. Miután a gumigyártás felemésztette a cég
többi részlegét, a Vredestein márkanevet egyre inkább csak a személygépkocsik,
valamint a mezőgazdasági és az ipari járművek gumiabroncsainál használták.
Ezekben az években aztán kirobbant a régóta esedékes
olajválság, aminek következtében a vállalaton belül rengeteg átalakítás
történt. 1976-ban ez odáig fajult, hogy a holland állam kénytelen volt
megvásárolni a Vredestein részvényeinek közel 50 százalékát, míg a maradék
továbbra is Goodrich tulajdonában maradt. A gyártó egészen a kilencvenes évekig
stagnált, három befektető is megvásárolta, miközben a minőség lassú ütemben, de
emelkedett. A nagy áttörés a kilencvenes évek végén következett be, amikor a
cég megállapodást kötött Giorgetto Giugirao olasz tervezővel, aki többek között
a Maserati 3200 GT és az Alfa Romeo Brera tervezését is végezte. Ez egy olyan
lépés volt, aminek köszönhetően a Vredestein addig is jó minőséget képviselő
gumiabroncsai végre megkapták a nekik járó figyelmet, így mind a mai napig
folyamatos fejlődés és megbízhatóság mellett vannak jelen a piacon.